.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صعود 4 پله ای دانشگاه مازندران در رتبه بندی دانشگاهها

رئیس دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه مازندران در رتبه بندی دانشگاههای کشور با 4 پله صعود رتبه سیزدهم را کسب کرد.

به گزارش شمال نیوز ، احمد احمدپور در گفتگو با مهر اظهار داشت: در نتایج رتبه‌ بندی دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی ایران درسال 90 که توسط رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌ رسانی علوم و فناوری اعلام شد، دانشگاه تهران با کسب 100 امتیاز مقام اول را بدست آورده است.

وی افزود: عناوین دوم تا پنجم این رتبه بندی نیز به ترتیب به دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و علم و صنعت تعلق دارد.

رئیس دانشگاه مازندران همچنین یادآور شد که این دانشگاه در مقایسه با نتایج رتبه‌ بندی سال 89، صعود چهار پله ای داشت و در رتبه سیزدهم جای گرفت.

وی افزود: معیارها و شاخص های مورد استفاده در این رتبه‌ بندی همان شاخص‌ های مصوب پایگاه استنادی ISC است که توسط خبرگان رتبه‌‌ بندی و با تأیید نمایندگان آموزش عالی کشورهای اسلامی در سال 86 با نظارت و مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه شده است.

احمدپور تصریح کرد: روش‌ شناسی رتبه‌ بندی حاوی پنج معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، امکانات و تسهیلات و فعالیت‌ های اجتماعی و اقتصادی مؤسسات علمی است که هر کدام خود دارای شاخص‌های مختلف هستند.

وی بیان داشت: بر اساس نتایج رتبه‌بندی سال 90 ؛ دانشگاه‌های شیراز، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، تبریز، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه اصفهان به ترتیب رتبه‌های ششم تا دوازدهم را به خود اختصاص داده‌ اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.